mandag, juli 10, 2006

8. juli


Hei alle sammen som leser bloggen, det er moro med tilbakemeldinger, da vet jeg at noen leser bloggen og det er moro. I dag har jeg vaert paa sykkeltur med skotten, Chad. Han leide seg sykkel hos Talantus Bike Shop, som ligger 3 km nord for her vi bor. Det var et sentrum der ogsaa. De hadde noen butikker, nesten som et kjopesenter og der laa kinoen. Han fikk leie en Kona Dawg og en hjelm for 47 cad. Sykkelturen hadde en rar start for Chad testet sykkelen litt utenfor butikken og han hadde ikke vaert mer enn 10 sekunder for han skulle steile og dro til litt for mye og gikk rett i asfalten med rompa forst, han satt fast i spd-pedalene. Det var ikke meningen aa gjore det og det gjorde skikkelig vondt, han landet paa halebeinet. Chad var en toffing og ville ikke gi seg. Vi dro opp igjen til Made In Shade, som er en veldig morsom nedoversti med krappe svinger. Du maa over en kjempestor trestamme i starten paa stien, for har jeg trillet over, men i dag satte jeg fart og hoppet paa stammen og la meg bakpaa. Det gikk veldig bra, fin landing. Kult at det gikk saa bra! Chad hadde hort at stien Rock'n Roll skulle vaere bra, saa vi dro til den. Det var den ikke, det visste seg aa vaere en sti med masse los grus og store steiner. Heldigvis maatte vi skyve syklene opp for aa komme til toppen, saa da gadd vi ikke sykle ned igjen. Vi syklet heller videre paa Cliff's Corners, som var veldig moro. Saa syklet vi til Alice Lake og tok et bad der, det var varmt, saa det var deilig aa avkjole seg. Saa syklet vi opp igjen til Mike's Loop og inn paa den nye stien, Credit Line. Her maatte vi over styret begge to. Chad hadde for stor fart ned et bratt parti og jeg hadde vel litt for stor fart jeg ogsaa og styret kom borti ei gran i det jeg kom ned et lite dropp og da floy jeg over styret i ganske liten fart. Jeg slo meg litt paa hofta, ikke noe alvorlig altsaa. Etter Credit Line kom vi inn paa en annen sti som tok oss tilbake til Alice Lake, Vi stag videre for aa komme inn paa stien Crouching Squirrel Hidden Monkey. Dette var ogsaa en morsom nedoversti med noen North Shore elementer og endte opp nede ved Highway 99. Syklet ikke hele veien, maatte av et par plasser, blant annet et bratt svaparti og da stien gikk over en trestamme. De har et merkesystem paa stiene her med forskjellige farger. Gronn er enkel, blaa er moderat og saa finnes det to forskjellige svarte. De nedoverstiene vi syklet paa i dag var svarte. De gir en bra utfordringen uten at du driter paa deg av redsel.

Ingen kommentarer: