lørdag, juli 08, 2006

5. juli

Det var en bra dag fordi Jan Andrè er tilbake i veggen og leder ruter. Han har hatt en seriøs hang-over siden 1. juli. Vi har klatret sammen med en skotte i dag, Chad. Chad bor også her på hostellet, han er en skikkelig støter, om det er ei fem-stjernersrute går han på. Chad har den samme sykkelen som meg, men han fikk den desverre ikke med seg på flyet fordi han fikk bare lov å ha med seg 20 kg. Han skal leie seg en skikkelig sykkel en dag og så skal vi ut i skogen, det blir moro. Vi klatret på Penny Lane cragget i dag. Jeg kom ikke opp ruta Penny Lane, fikk ikke til stemminga, men jeg klatret Quarryman. Vi dro ned igjen for å få oss slutten av fotballkampen mellom Frankrike og Portugal. Det var ganske spennende de siste minuttene.
EB (Erling Brenn) skoa røk i dag, den ovale metallringen som borrelåsen går igjennom gikk opp og da oppdaget jeg at læret som den satt fast i også begynte å ryke. Litt kjedelig, skoa har vært gode i rissa her. Så da måtte jeg ned til George i klatresjappa og få tak noen nye, five ten anaettellerannet lace up. Lakserosa jøglersko kalte Jan Andrè de, men han er bare misunnelig. Så bar det rett opp i veggen igjen og jeg gikk min første 5.9, Cold Comfort, kult!
På kvelden var vi på kino, det var Gil her på hostellet som mente vi burde se denne filmen, Escape to Canada. Den handlet om homobryllup og legalisering av marihuana. Dette var to ting som gjorde at folk fra USA hadde lyst til å komme over til Canada, her følte de seg virkelig fri, sa de. Det var også eks-soldater som rømte over grensa. De klarer ikke helt å bestemme seg om marihuana skal være lovlig eller ikke her, akkurat nå er det ikke lov. Tror USA spiller ei viktig rolle, de klarte å fengsle, Prince of pot, som var en av de viktigste pådriverne for legalisering av dopet. Han sitter inne på livstid i et fengsel i USA og kan ikke lenger dra rundt i Kanada og røyke marihuana. Den morsomste biten i filmen var da de hadde kryssklippet noen sløvinger som røykte pot med noen hadde drukket alkohol og gikk amok i Quebec. Kanaderne har lyst til å være annerledes, det var det mye av filmen dreide seg om.

Ingen kommentarer: