mandag, juli 03, 2006

1. juli, Canadian Day

Canadian day er nasjonaldagen til Kanada, en fridag. Det skjedde ikke saa mye, men de stengte av noen gater Downtown og om kvelden sendte de opp fyrverkeri.
Jeg var paa min forste sykkeltur og for noen stier de har, awesome. Her snakker vi stimoro. Jeg hadde et kart og hadde tenkt aa folge ruta "Test of metal" som var et sykkelritt som gikk to uker for vi kom. Fant noen fine stier som jeg fulgte og kom inn paa ruta "Gear Jammer" istedenfor, det er et sykkelritt som skal gaa 24, july. Stiene var mye inne i de dype skogene, slik at det ikke ble for varmt, der var det ganske svalt. Der gikk de over rotter paa torr jordgrunn, veldig bra. Jonny var hjemme med Jan Andre, som hadde tidenes hang-over.
Det bor en kanader fra Ontario ogsaa her paa hostellet, Chris. Han var med paa bursdagsfeiringa til Jan Andre. Han skulle en tur Whistler paa kvelden, saa Jonny og jeg fikk sitte paa i hans Audi A4 3.0. Whistler var som Disneyland-by, det virket som hele byen var planlagt paa tegnebrettet. Det var mange turister der. Litt som i Hemsedal om vinteren. De syklene jeg saa der, var noen versting-downhill-maskiner. Det virket som om loypene i skiheisene var bratte.
Nok en varm dag her altsa, vet ikke helt hvor varmt det har vaert, har ikke noen gradestokk, men heldigvis har det blaast litt.

Ingen kommentarer: