mandag, juli 24, 2006

23. juli


O'boy, jeg er sliten nå. Gearjammer tok skikkelig på. Jeg brukte 4 timer og 21 minutter på den 47 km lange løypa. Den raskeste i klassa mi brukte 3 timer. Det var skikkelig varmt i dag, men mye av løypa gikk i skogen, så der var det skygge. Men vi var også ute på grusveier og der kokte sola. Det var to drikke/ matstasjoner, kanskje litt lite, men klarte meg. Noen plasser på grusveiene hadde de satt opp vannspredere, slik at du syklet gjennom en dusj, det var deilig. De gikk ganske bra i starten, men jeg ble veldig sliten på slutten, kjente krampa flere ganger. Da jeg var så sliten ble de tekniske partiene ekstra vanskelig og det skulle ikke så mye til før jeg måtte ut av pedalene på slutten. Canadierne er gode stisyklister, det var enklere å ta innpå de i oppoverbakkene. Det var god stemning rundt hele løypa, skikkelig moro. Mesteparten syklet på fulldempede krøsskøntri sykler, men det var også en del på hardtails og de hadde også god fart i nedkjøringene. Jan Andre og Jonny klatret på feltet Octopus' Garden, men jeg tror ikke det ble mye klatring på de på grunn av varmen. I morgen er det nest siste dagen i Canada. Må vel prøve å utnytte den, jeg er bare så utrolig sliten nå. Det var utrolig morsomt med Thor Hushovd, her kaller de han Thår Håshåv!

Ingen kommentarer: