torsdag, juli 20, 2006

18. juli

Hei
Får med meg Tour de France, tror det var i dag de klatret opp til Alpe d'Hues. Har hatt en skikkelig klatreetappe på sykkelen. Chad og hans franske venninne ble med, hun kommer ikke fra Frankrike men fra Montreal og der snakker de fransk. Vi startet på den nærmeste stien og syklet nesten på stier resten av dagen. Vi syklet baklengs av det jeg har gjort før, startet med Endo, S&M Connector, Lost Loop, The Far Side og så kom vi ut på noen grusveier og det bar oppover og oppover endte opp på noen noen snye stier som tok opp til ca 800-900 meter over havet. Den franske jenta hadde fått nok av stier og oppoversykling så hun ble igjen nede på veien. Vi syklet gjennom noen hogstflater og fikk med oss den fantastiske utsikten, man kunne se ned på Squamish og i horisonten var det snødekte fjell. Inne i skogen var det lunt og deilig, ute i sola kokte det. På toppen av den nesten endeløse klatreetappen opp stien Snookum fikk vi belønningen, stimoro hele veien nedover til Squamish. Den øverste stien var kjempemoro, den het Middle Powersmart, tror jeg. Den var blå, altså av moderat vanskelighetsgrad, rimelig teknisk. Chad sa at den hadde trolig vært svart eller rød hjemme i Edinburgh. Morsom var den uansett. Vi var inne på Gear Jammer ruta og fulgte den videre. Det bar oppover en ny sti og inn på en ny nedoversti. Denne stien var helt ny så den var ikke helt innsyklet. Den siste stien ned til grusveien var også ganske moro. Jeg var ganske sliten i armene på slutten, så jeg var ganske glad for at det bar et lite stykke oppover grusveien igjen. Nå skulle vi inn på en ny sti som skulle ta oss inn på den tekniske men herlige Powehouse Plunge. Den franske jenta var sliten før vi begynte på denne stien, men Chad ville ha henne med. Hun gikk hele veien, men heldigvis kokte hun ikke over. Man kunne høre en del franske gloser gjennom skogen denne ettermiddagen, men man hørte også «yuhuu», «yes» og «herlig». Vi kom tilbake til Squamsih 45 min etter at sykkelutleiebutikken hadde stengt, men vi hadde ringt da vi var inne i skogen, så det gikk greit. De åpnet opp igjen da vi kom. Mannen i sykkelbutikken var imponert over turen våres når vi startet klokka 12.
Jan Andre og Jonny hadde hatt storrengjøring på «suiten» våres mens jeg hadde vært ute på sykkeltur hele dagen. På kvelden grillet vi. Herlig dag.