fredag, juli 14, 2006

13. juli, en morsom dag

Hallo
Det hadde regnet i hele natt og det var forsatt ganske graatt paa morgenen, men i dag gadd jeg ikke sitte inne. Jeg dro ut paa sykkeltur. Jeg ville sykle stien "Powerhouse Plunge". Den har jeg syklet en gang for og det var veldig moro. Da hadde det vaert tort i ei uke, mens naa var det ganske vaatt. Kan ikke huske at det var saa mange steiner og rotter paa denne stien. Haddde likevel ganske godt feste med dekkene, saa det var ikke noe krise, det gikk greit paa North Shore installasjonene ogsaa. Siden sist hadde jeg lest en Bear Smart brosjyren og naa hadde jeg med meg ei floyte, som jeg blaaste i innimellom. Folte meg litt tryggere, da jeg ga ut klart signal til alle bjornene, her kommer jeg. De sier litt av hvert her, paa sykkelbutikkene sier de at det ikke er noen bjorner i naerheten av Squamish, mens vaktmesteren her paa hostellet saa en bjorn i naerheten for noen dager siden, jeg har ei floyte naa. Powerhouse Plunge begynner kupert og gaar over til aa bli en nedoversti. Etter den kom jeg inn The far side, som ogsaa er en kupert sti med noen tekniske klatringer, veldig morsomt. Det var blotere i skogen enn jeg trodde og jeg ble ganske blot av vegetasjonen, det regnet aldri noe skikkelig, mens jeg var ute paa tur.
Da jeg kom tilbake dro Chad og Jan Andre ut for aa klatre, Jonny tok det rolig i dag. Jan Andre hadde holdt et fryktelig snorkeleven i natt. Jeg merket heldigvis ikke noe til det.
Etter jeg hadde vasket sykkelen og meg selv dro jeg inn til byen for aa klippe meg hos Great Clips. Det var ei gammel dame som klippet meg, hun var superkjapp, men resultatet ble aalreit.
Jan Andre kom stolt hjem fra klatreturen, han hadde gaatt sin forste 5.9 og mente at han kunne gaa hva som helst etter det her. Han kom heldigvis opp ruta, for det begynte aa regne.
Paa kvelden dro vi til The Brew Pub her i Squamish, The Red Elvises skulle ha konsert. De er noen russere og amerikanere som spiller surf-rock. Det var en paa en kjempestor balalaika, en paa gitar, en paa trommer, en som spilte saksofon og klarinett og en paa keyboard og trompet. De skapte mye liv og puben var rimelig full. Veldig morsomt og folk danset, det var en bra kveld! Paa slutten dro de paa ekstranummer etter ekstranummer med kjente rock'n'roll slaegere. Tror nordmenn ville ha danset sving til noen av laatene, med det gjorde ikke Canaderne. Fillern ogsaa, jeg skulle nok ha fulgt litt bedre med i dansetimene, saa kunne jeg kanskje ha imponert noen.

Ingen kommentarer: